esok yang akan menyemalamkan aku

Selasa, 23 Ogos 2011

aku ukurkan
antara pengertianku
dengan berita langit
pasti saja tumpas
aku jadi mati

hilang dan hilang
sampai sejuta kali
cerita di hari ini
bukan dongeng pari-pari
hanya kenyataan dan semalam
esok yang bakal menyilam ingatan
lalu aku tak berdaya
melawan desak masa
menyekat aku hanya di sini
bersama-sama sejarah

seperti memori-memori yang lain
terlonggok dalam bagasi
beban hidup yang berlebihan
dicampak dari kenangan
aku di kenyataan
menjadi yang terlupakan

pergilah realitiku
pergi bersama waktu
kerlipan demi kerlipan
memakan legap
dan terdiamlah aku melihat tubuh
kian memudar
bertukar halimunan

sampai di sini
benarku terhakis
sedikit demi sedikit
dan masa yang terbuang
semakin memustahilkan
menghapus aku
pupus dari hari ini
di esok nanti

(23/08/11 10:08pm)

0 Tindak Balas:

Jenis Sampah