-

Selasa, 1 September 2009

Saat segala cereka

Melabuhkan tirai penutup

Segala bicara menjadi mati

Dan meninggalkan aku

Terkujur tanpa rasa


Tiada dendam yang terpendam

Tiada benci yang membaluti

Hanya sisa hampa

Yang bertebaran kosong

Tiada membawa erti


Aku renung hambar

Menelan jemu

Dan apa yang aku sangka milikku

Rupanya tak pernah aku miliki

Lalu ku benamkan saja begitu

Hingga masa menghapuskan segala-galanya


Aku enggan menerima

Mendengar

Menggenggami

Segala janji yang menyakitkan

Segala sumpah yang melukakan

Hingga aku terbuang

Tersisih tanpa harga

Lalu aku ludah lafaz setia

Merenyuknya lumat

Biar jadi sampah!

Dan aku tak mahu hati itu lagi

Hati yang telahpun berpaling


Bersama jiwa yang berdarah

Aku telan segala kekalahan

Biar ini jadi pengajaran

Pengajaran agung

Biar tertampar egoku

Lalu kembali ke bumi

Menginsafi diri


(07/08/05 5:00 pm)


0 Tindak Balas:

Jenis Sampah