pulang

Ahad, 19 Disember 2010

....sayup-sayup....
aku dengar deru ombak
aman dan tenang
lalu aku melangkah
menurut irama laut
dan perlahan-lahan
bayu itu....
kembali membelai tubuh

aku pejamkan mata
menghirup nafas
sedalam-dalamnya....
ah....
suasana ini
....udara yang nyaman ini
lalu aku bukakan mata
dan menyaksikan kembali
pantai yang dulu

pasir ini
laut ini
langit yang indah....
aku tenggelam....
....rasa yang amat sempurna....
lalu segera aku toleh ke sisi
dan di situ kau tersenyum
menyentuh jiwa

aku hanya membisu
memori yang memenuhi dada
sebak dan syahdu
malam yang terus beralun
damai begini
aku di sini
di tempat ini
bilamana segala-galanya menjadi tepat
aku peluk erat jiwamu
aku telah pulang!

dan kekasih
betapa aku sekali lagi mengerti
pulang itu....
....adalah rasa....
di dalam hati
di mana kau berada

*pejamkan mataku
mencari kebenaran
di balik tengkujuh itu
dengan getir, dengan ganas
akhirnya....
laut kembali pada asal
tidak luak....
tidak berubah!
Sebab itu....kau tetap di hatiku*
(19/12/10 2:04 pm)

1 Tindak Balas:

buderfly berkata...

welcome home...

...rumah adalah tempat segala bermula dan berakhir pula...

Jenis Sampah